Veelgestelde vragen

Praktische uitvoering

Wordt mijn reservering gecombineerd met andere klanten ?
Nee, reizen met een taxi-ticket is gelijk aan het reizen met een "gewone" taxi. Als u reist met TaxiTicket wordt u niet met andere passagiers gecombineerd. Tenzij u hier zelf om vraagt natuurlijk.
Waarom moet ik precies opgeven hoe groot mijn bagage is ?
De bagageruimte in een taxi is beperkt. Door nauwkeurig te bepalen hoeveel bagage en welke combinaties er mogelijk zijn kunnen we inschatten welke taxi voor u het meest geschikt is. Doe dit alstublieft nauwkeurig. Natuurlijk is de kleine taxi goedkoper. Maar als bagage niet past en u uw vliegtuig dreigt te missen had u graag het verschil betaald. Taxiticket kan namelijk op dat moment niet garanderen een grotere taxi beschikbaar te hebben.
Kan ik ook een sedan taxi krijgen ?

De laagste tarieven zijn mogelijk gemaakt doordat taxiticket.nl een zo hoog mogelijk rendement uit de beschikbare voertuigen haalt. Dat kan betekenen dat u alleen reist in een voertuig waar 7 mensen mee vervoerd kunnen worden. Als u gegarandeerd een sedan taxi wenst, worden extra kosten berekend. Helaas is de beschikbaarheid van deze optie niet landelijk. Afhankelijk van uw vertreklocatie is deze optie mogelijk beschikbaar.

Kan ik na het bestellen zelf nog wijzigingen aanbrengen in de ticket ?

Helaas, dat is niet mogelijk. Om de planning van de voertuigen te maximaliseren kunnen we niet toestaan dat klanten zelf bestellingen aanpassen.

Uiteraard is het een beetje afhankelijk van de datum en tijd van de taxirit. Hoe verder in de toekomst uw bestelling uitgevoerd wordt, hoe makkelijker er aangepast kan worden.

Neemt u alstublieft contact met ons op, per E-mail of telefonisch, als u een wijziging in uw bestelling wenst. 

Moet ik mijn ticket uitprinten?
Nee dat is niet nodig de ticket is puur administratief.
En hoeft niet getoond te worden in de taxi.
Mijn postcode werkt niet. Ik woon in een nieuwbouw wijk.
Als uw postcode niet wordt herkend, gebruik dan een postcode van  de dichtsbijzijnde hooftstraat.
Vul het huisnummer straatnaam wel juist in. Zet in de opmerking uw daadwerkelijke postcode en wij passen dit aan bij uw order.
Waarom moet ik nu betalen voor de kinderzitjes ?

Tot onze spijt zijn we genoodzaakt geweest om een vergoeding te vragen voor de levering van kinderzitjes.
Omdat elke centimeter bagageruimte in de taxi benut moet kunnen worden, zijn de zitjes niet standaard aanwezig in de taxi.
Om deze beschikbaar te stellen voor de klant moeten veel extra kilometers afgelegd worden.

Hierdoor was het helaas niet meer mogelijk deze gratis aan te bieden.

Waarom wordt mijn ticket duurder naarmate ik later van huis of eerder van de luchthaven opgehaald wil worden ?

Met de door TaxiTicket.nl voorgestelde tijden hebben we 5 á 10 minuten marge om bij u te arriveren.
Zelfs dan is er voldoende reistijd om u tijdig naar uw bestemming te brengen.
Met deze werkwijze kunnen we de tarieven laag houden omdat we het rendement kunnen maximaliseren.

Wanneer u de reistijd dusdanig inkort is deze marge niet meer aanwezig.
De voor u gereserveerde taxi kan dan qua operationele tijd niet meer volledig benut worden.